مشاوره تخصصی کنکور ارشد تربیت بدنی

مشاوره تخصصی کنکور ارشد تربیت بدنی

برای موفقیت در کنکور ارشد با ما همراه باشید

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دانلود کتاب  بیومکانیک       DAVID A. WINTER           

در کنکور ارشد سال 94 برخی سوالات از کتاب بیومکانیک وینتر طرح شده است.

ترجمه این کتاب توسط دکتر سیامک نجاریان انتشارات دانشگاه امیر کبیر در بازار موجود می باشد.     


  • mnkj

وقتی بحث از درس بیومکانیک میشه....اولین چیزی که به ذهنمون میرسه..فرمول های سخت و تحلیل های پیچیده است.شاید در کنکور 10 سال پیش عمده سوالات این درس فرمولی بود...ولی در سال های اخیر سیاست طراحین سوال این درس تغییر کرده و تعداد سوالات فرمولی کاهش پیدا کرده...
طراح سوال این درس معمولا دکتر فرحپوره که از کتاب همیل( ترجمه سیروس چوبینه، انتشارات سمت) سوالاتش رو طرح میکنه..جزوه درسی ایشون هم که بعضا به عنوان منبع معرفی میشه برگرفته شده از همین کتابه...
کتب بیومکانیک دکترصادقی و امیرسرشین هم منابع خوبی برای این درس هستن..ولی معمولا از این کتب در کنکور ارشد سوالی طرح نمیشه..
برای درس حرکت شناسی :
1. کتاب حرکت شناسی دبیدی روشن..انتشارات سمت
2. اساس ییومکانیک حرکت انسان ..جلد یک.تالیف همیل..ترجمه چوبینه..انتشارات سمت
 3. کتاب نکته و تست نغمه قیدی..انتشارات سپاهان
برای درس حرکت شناسی هم طی سال های اخیر سیاست طراحین سوال تغییر کرده و بیشتر در مورد"مقایسه اعمال عضلات" و "تحلیل حرکات" سوال میدن...از این رو به دوستان توصیه میکنم اگر قصد سرمایه گذاری بر روی این درس دارید دو نکته رو  بایستی  رعایت کنید
1. حتما کتاب همیل رو مطالعه کنید
2. اعمال عضلات و تحلیل حرکت  درس حرکت شناسی رو به خوبی بخونید


  • mnkj

با توجه به اینکه دفترچه های کنکور ارشد هم اومده؛ تب کنکور کمی گرمتر شده و ما هم سعی میکنیم در این زمان مطلبی رو بزاریم تا به دوستان باانگیزه کنکوری کمکی کرده باشیم..

در پست های قبلی اشاره شد که دروس مهم کنکور ارشد "سنجش و زبان" هست.(این دروس برای همه گرایشها ضریب 2 دارن).در کنار اینها؛ یک درس مهمتر وجود داره که ضریب 4 داره( با توجه به گرایشی که مدنظرتونه )..مثلا برای گرایش رفتار و روانشناسی دروس یادگیری و رشد ضریب 4 دارن...یا آسیب برای گرایش آسیب و اصلاحی...و فیزیولوژی برای گرایش فیزیولوژی و..
خوندن این سه درس به عبارتی جزو واجبات کسب رتبه و قبولی محسوب میشن...

میمونه چهار تا درس دیگه که ضریب یک دارن....نکته ای که در ادامه بهش میپردازیم..به این دروس ضریب یکی مربوطه..
ببینید عزیزان دل..شما واسه قرب الهی باید واجبات رو رعایت کنی(خوندن دروس ضریب بالا و نماز اول وقت)...حالا اگه میخوای به درجات اعلای بهشت دست پیدا کنی👌👌(رتبه عالی در کنکور) میبایست مستحبات رو هم اجابت کنید....مستحبات شامل خوندن حداقل دو تا از دروس ضریب یک در کنکور ارشده!!

انتخاب دروس ضریب یکی برای خوندن؛ باید براساس "توانایی و قابلیت خودتون در اون دروس و همچنین درنظر گرفتن سختی سوالات اون درس در کنکورهای قبلی" باشه...
پست رو با این نکته جمع بندی میکنم. دروس ضریب بالا رو حتما باید بخونید..همچنین حتی الامکان دو درس از دروس ضریب یکی رو هم در برنامه ریزی درسیتون قرار بدید..


  • mnkj

دروس سنجش و زبان مهم ترین و موثرترین دروس کنکور ارشد هستند. در ادامه این بحث؛ به درس سنجش میپردازیم.
به نظر میرسه درس سنجش برای داوطبان ارشد از زبان هم مهمتره..از این بابت که دستیابی به یک درصد بالا در این درس نسبت به درس زبان به مراتب آسان تره؛ چرا که درس زبان به یک پیش زمینه خوب نیارمنده و افرادی که در زبان ضعیف هستند حتی با مطالعه فراوان هم نمیتونن درصد خیلی خوبی بزنن. از طرفی هم عمده دانشجوها(در همه رشته ها) در این درس ضعیفن، پس بهتره که روی درس سنجش بیشتر از همه دروس سرمایه گذاری کنید.
برای درس سنجش منابع متعددی وجود داره و این تنوع منبع، بعضا دانشجوها رو  گیج میکنه..بنده با بررسی منابع مختلف این درس، به این نتیجه رسیدم که جامع ترین و مناسب ترین منبع، کتاب " سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی" راهیان دکتری، انتشارات آزاده،  تالیف کاوس صالحی و دکتر حومینیان می باشد.
دانشجوهای ارشد حواسشون باشه که کتاب راهیان ارشدشو نگیرن و نکته دیگه در رابطه با این کتاب اینه که فصل آمار استنباطی رو نیازی نیست بخونید..

کتاب 1000 تست سنجش دکتر عباسی انتشارات علم و حرکت هم خیلی خوبه برای تست زدن !

  • mnkj

قبل از معرفی کتب یک نکته رو عرض کنم..اینکه سوالات زبان تخصصی ارشد؛ بر خلاف ظاهرشون، بیشتر جنبه عمومی دارند..یعنی اینکه شما باید بیشتر رو زبان عمومیتون کار کنید؛ البته در کنار این موارد؛ هنگام مطالعه دروس تخصصی ؛ اصطلاحات انگلیسی مربوطه رو هم باید حفظ کنید (مخصوصا دروس آسیب و اصلاحی؛ حرکت شناسی)
موفق و موید باشید   

کتاب 50 متن و 200 متن تخصصی تربیت بدنی انتشارات حتمی 

کتاب مرجع لغات زبان عمومی ارشد و دکتری سعید نیک پور (نص)

  • mnkj