مشاوره تخصصی کنکور ارشد تربیت بدنی

مشاوره تخصصی کنکور ارشد تربیت بدنی

برای موفقیت در کنکور ارشد با ما همراه باشید

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

معرفی گرایش بیومکانیک ورزشی:

گرایش بیومکانیک ورزشی از جمله نظام­های علمی و دانشگاهی است که در برگیرنده علوم آناتومی، کنترل حرکتی، فیزیک، حرکت شناسی و بیومکانیک می­باشد. این گرایش به منظور مطالعه و به کارگیری مفاهیم و اصول اولیه فیزیک در درک طبیعت و تجزیه و تحلیل کمی و کیفی حرکات پایه تا حرکات پیچیده ورزشی که توسط موجودات زنده (عمدتاً انسان) در هر دو وضعیت ایستا و پویا اجرا می­شود، دایر شده است.


دانشگاه­های ارائه دهنده این گرایش عبارتند از: تهران ،کرمان، بوعلی سینا، خوارزمی و مازندران

دانشگاه های پذیرنده دکترا:
بوعلی سینا، خوارزمی،مازندران

اساتید مطرح این گرایش:
دکتر فرهپور_دکتر عنبریان_دکتر صادقی


معرفی گرایش مدیریت ورزشی:
 

هدف دوره کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، تربیت و تأمین مدیران و کارشناسان آگاه و ماهر برای اداره امور سازمان­های ورزشی کشور می­باشد. دانشجویان دروه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی ضمن آشنایی با اصول و مبانی مدیریت ورزشی، مهارت­های لازم را در زمینه اداره موفقیت آمیز سازمان­های ورزشی، اداره بهینه امور تأسیسات و اماکن ورزشی، ایجاد روابط اثربخش با مربیان، سرپرستان، کارشناسان و کارکنان فرا می­گیرند. این دوره دانشجویان را آماده می­کند تا مسئولیت هدایت و رهبری سازمان­ها، باشگاه­ها، دستگاه­ها و ... را در بخش­های دولتی و خصوصی بر عهده گیرند.


دانشگاه­های ارائه دهنده این گرایش عبارتند از: ارومیه، اصفهان، الزهرا، بیرجند، تبریز، تربیت مدرس، تربیت معلم، تهران، رازی کرمانشاه، شاهرود، باهنر، شهید بهشتی، شهید چمران، علامه طباطبایی، فردوسی، گیلان،و  مازندران و....و دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی .

دانشگاه های پذیرنده دکترا:
شاهرود_ارومیه_رازی _اهواز_سنندج_فردوسی مشهد_بابلسر_تبریز_تربیت مدرس_تهران_طباطبایی_گیلان

اساتید مطرح این گرایش:
دکتر گودرزی_دکترحمیدی_دکتر سجادی_دکتر شعبانی بهار_دکتر همتی نژادو....


معرفی گرایش آسیب­ شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی:

هدف کلی از تشکیل این گروه، تربیت فارغ‌التحصیلانی است که بتوانند آگاهی عمومی افراد جامعه را نسبت به ضعف‌ها و عوارض جسمانی و روحی و روانی خود را بالا برده به اصلاح، ترمیم و بازتوانی اندام­های ضعیف خود از طریق حرکات مناسب و کنترل شده اقدام نمایند. آشنایی با علل ضعف‌ها و اختلالات در دستگاه­های نگهدارنده و حرکتی بدن و ارائه حرکات ورزشی برای ترمیم این اختلالات و ضعف‌های بدنی، آشنایی با ارزیابی وضعیت بدنی افراد و سنجش ناهنجاری­های وضعیتی (اسکلتی- عضلانی) و آموزش حرکت و ورزشهای اصلاحی برای بهبود ناهنجاری­ها و آشنایی با علل و عوامل ایجاد آسیبهای ورزشی و چگونگی مواجه شدن با آسیب دیدگان ورزشی از جمله اهداف آموزشی مهم این گرایش می­باشند.


دانشگاه­های ارائه دهنده این گرایش عبارتند از: اراک، اصفهان، بوعلی همدان، خوارزمی تهران، تهران،ارومیه، شهرکرد، شهید باهنرکرمان، فردوسی و گیلان،طباطبایی تهران

دانشگاه های پذیرنده دکترا:
تهران_خوارزمی_بوعلی_گیلان_اصفهان
 

اساتید مطرح این گرایش:
دکتر رجبی_دکتر علیزاده_دکتر یلفانی_دکتر رهنما_دکتر ذوالاکتاف _دکتر دانشمندی_دکتر شهربانیان_دکتر ساکی_دکترلطافت کار_دکتر قاسمی و دکتر صاحب الزمانی و ...


معرفی رشته فیزیولوژی ورزشی:

دانشجویان این گروه با ساخت تشریحی روابط و موقعیت اندامهای مختلف بدن و عمل آنها آشنا می‌شوند و ضمن مطالعه اعمال فیزیولوژیکی بدن انسان و اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، عصبی و غیره روی فیزیولوژی اندامهای مختلف بدن به بررسی اعمال فیزیولوژیکی بدن هنگام فعالیتهای بدنی و پس از آن به چگونگی سازگاری بدن، نسبت به این فعالیتها می‌پردازند. دانشجویان همچنین با نحوه استفاده از وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی جهت اندازه‌گیری تواناییهای ساختاری و فیزیولوژیکی ارگان‌های مختلف و تغییرات حاصل شده در هنگام فعالیت به روی انسان (یا حیوان) و مقایسه آن با حالت استراحت آشنا می‌شوند.
دانشجویان دوره دکتری با دستگاههای مختلف انرژی در فعالیتهای هوازی و بی‌هوازی آشنا شده، همچنین اعمال عمومی سلولی در هنگام فعالیتهای بدنی (هوازی و بی‌هوازی) و تغییرات فیزیولوژیکی و ساختاری واحدهای درون سلولی را مورد بررسی قرار می‌دهند. در این گرایش سازگاریهای سیستم عصبیه عضلانی در اجرای فعالیتهای بدنی به ویژه مهارتهای پیچیده، سازگاری قلب و عروق تنفسی در اثر تمرین و فعالیتهای هوازی و بی‌هوازی و همچنین سازگاریهای غدد درون ریز از جهت تنظیم بیشتر آنزیمها، تغییر عمل آنزیمها و نفوذپذیری غشا سلولی از جنبه ساختاری و اعمال فیزیولوژیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد .


دانشگاه­های ارائه دهنده این گرایش عبارتند از: اراک، ارومیه، اصفهان، الزهرا، بوعلی سینا، بیرجند، تبریز، شهید رجایی، تربیت مدرس، تربیت معلم، تربیت معلم سبزوار، تهران، رازی کرمانشاه، شاهرود، شهرکرد، باهنر، شهید بهشتی، شهید چمران، شیراز، فردوسی، کردستان، گیلان، مازندران و محقق اردبیلی.

دانشگاه های پذیرنده دکترا:اکثر دانشگاه ها دکترا فیزیولوژی را پذیرش میکنند


اساتید مطرح این گرایش:دکتر گایینی_دکتر رواسی-دکتر ناظم-دکتر پرنو



معرفی گرایش رفتار حرکتی:

دانشجویان گروه رفتار حرکتی ضمن بررسی رشد و نمو و شکل‌گیری دستگاه­های مختلف بدن و عوامل مؤثر به روی آنها، فرآیندهای رشد، توسعه و حرکات انسانی را فرا می‌گیرند. با شیوه‌های مختلف کنترلی و عوامل اثرگذار بر یادگیری مهارت­های ورزشی و حرکتی و نحوه کاربرد آنها در موقعیت­ها و شرایط مختلف آموزشی آشنا می‌شوند. از دیگر مباحثی که در این گرایش مطرح می‌شود می‌توان به مباحث عمل دستگاه عصبی مرکزی در کنترل اعمال، اساس فیزیولوژیکی حافظه، فرآیندهای کنترل و انواع حافظه، چگونگی رشد و توسعه شناختی و هوش و ارتباط آن با دستگاه عصبی و حرکات ارادی اشاره کرد.
روانشناسی ورزشی یکی از زیرگروه های این گرایش است که در چند سال اخیر  دانشگاه های تهران و علامه طباطبایی در مقطع ارشد دانشجو می پزیرند و در حال حاضر متاسفانه دانشگاه های کشور دانشجوی دکترا در این زیر گروه پذیرش نمی کنند .


دانشگاه­های ارائه دهنده این گرایش عبارتند از: اراک، ارومیه، اصفهان، الزهرا، خوارزمی، تهران، رازی کرمانشاه، سمنان، باهنر، شهید بهشتی، شهید چمران، شیراز، علامه طباطبایی و فردوسی.

دانشگاه های پذیرنده دکترا:
تهران_خوارزمی_ارومیه_فردوسی مشهد_بهشتی تهران

اساتید مطرح این گرایش:
دکتر حمایت طلب-دکتر شیخ-دکتر طهماسبی



  • mnkj

معدل موثر حاصلضرب معدل نهایی شما در ضریبیه که با توجه به شرایط دانشگاه های مختلف براشون در نظر گرفته شده

فایل زیر این ضریب رو به تفکیک رشته و دانشگاه نشون میده

لازم به ذکر است این ضرایب ممکنه هر سال عوض شه

       

                                                                معدل موثر

  • mnkj